maandag 16 juli 2012

Kabouter knuffels




In april begon ik al met het breien van deze 2 kabouterknuffels voor mijn lieve kleinkinderen, maar voordat ik de tijd nam om ze in elkaar zetten..... dat duurde wat langer....Maar hier zijn ze dan, en ik vermoed dat zij er erg blij mee zullen zijn. De blauwe is voor de jongen en de zalm/oranje kleurige is voor het meisje.

Als ik eenmaal ergens mee bezig ben dan is het moeilijk om ruim een uur in de auto stil te zitten.
Dus ik breide zelfs als we onderweg waren....Ik zet dan een tas naast mijn benen met het materiaal erin en dat gaat prima.




Ik breide de lijfjes en het hoofdje in een stuk en dan ieder 2 maal. Daarna leg je de lijfjes met de goede kant op elkaar en je naait ze aan elkaar, dan een draad door het nekje trekken en vastnaaien.
het hoofdje vul je op en maak je dicht, daarna naai je het grappige mutsje eraan en maak je knoopjes in de armen, benen en de muts.



 Ik heb ze gebreid op naald 3 met Duo Comfort Classic van Adriafil haakkatoen.


En het leuke patroontje kwam uit dit boek van Phildar.




10 opmerkingen:

  1. Wat is dat schattig geworden, en de kinderen zullen er zeker blij mee zijn.

    Gr., Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh.., wat zijn ze lèuk! 't Lijkt me ook een heerlijk breiwerkje om te doen...

    Gr. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat leuk, die heb ik vroeger (mmm, ben ik al zou oud ...) gemaakt voor onze kinderen, toen ook al uit een phildar boek. Hoe zo een tijdloos knuffeltje! Ik zal het patroon nog eens opzoeken. Leuke kleurtjes heb je gebruikt!

    Gr. Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo lief en leuk om te maken! Dat worden de favoriete doekjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend lief!! Staat in het boek ook een haakbeschrijving van deze kabouterknuffels?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan geen reactie geven op je tegenbericht dus doe het even via je blog. Ik brei niet, vandaar mijn vraag of het patroon ook uitgeschreven is om te haken.
    Hartelijke groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke knuffels! Lieve kleurtjes en mooi gemaakt.

    Liefs,
    Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Annemiek,

    Ik ben net ook hiermee bezig, zou het kunnen dat voor het mutsje het stekenaantal in de beschrijving fout staat maar in het telpatroon correct?

    Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Annemiek.
    Is er een mogelijkheid om aan het patroon te komen? Ons zoontje heeft zo een popje en deze kan niet meer zonder zijn mr Bleu.( zo hebben wij de kabouter genoemd) en ik zou graag een resereve willen maken.
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen