woensdag 20 februari 2013

Gebreid babyvestje







Ongeveer 6 -7 jaar geleden breide ik dit vestje voor het kindje wat op komst was bij een neef en zijn vrouw.
Zij vonden het erg leuk als ik iets zou breien voor de toekomstige baby, zodoende breide ik dit vestje in een neutrale kleur. Geschikt voor een meisje of een jongen zo kon ik me geen bult vallen....
 
Ik waagde me voor het eerst aan een patroon met kabels (wat overigens echt leuk was om uit te proberen) en verschillende andere steken.
 
En ik werkte het af met deze schattige knoopjes in de vorm van gele eendjes!



Het vestje werdt gedragen door zoon Daan en later door zijn zusje Eline.
 
Niet wetende dat dit vestje jaren later werdt doorgeven aan mijn  dochter waardoor het door onze twee kleinkinderen die nu inmiddels 15 maaanden zijn weer wordt gedragen!
 

zieke Guus met oma`s vestje aan
 
Dit had ik natuurlijk nooit kunnen bedenken toen ik 6 jaar geleden het vestje breide.
Ik kreeg het vestje een paar weken geleden toen ik de was van mijn kleinkids opvouwde totaal onverwachts weer in mijn  handen.

Ik maakte er snel nog wat foto`s van om te gebruiken in dit verhaal op mijn freubelblog......

5 opmerkingen:

  1. Dit is leuk! Ja hoor, ik begrijp echt wat er door je heen ging... Sommige dingen zijn tijdloos mooi en dat is dit vestje ook.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk dat het vestje blijft meegaan!
    Hopelijk gebeurt dit bij mijn creaties ook later.

    groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pure nostalgie!!!!!!

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk ! Waar is de tijd dat ik voor mijn babyzonen ook zo van die truitjes breide ... op het geboortekaartje van de jongste staat de oudste wel met zijn mooiste zelfgebreide truitje en ik vind het nog altijd even mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat was een leuke verrassing!!
    Wat een mooi vestje :)

    groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen